söndag 25 mars 2007

Vårkänslor


Jag har varit ute i trädgården idag. Det är jättevarmt & skönt ute nu. Det blåser nästan inget alls och fåglarna sjunger. Det enda som hörs är grannarna som pratar till höger om mig och grannen till vänster som kör högtryckstvätt på altanen. Mmmm... Vår!

Jag planterade ut liljekonvanjer och nån sorts physalis (bilden ovan). Jag behöver ha mer sådana blommor. Liljekonvaljer är en favorit och jag ska helt klart samla på mig mer.

Jag har även en del dahlior som jag ska plantera ut. det blir dock senare i vår, typ maj. De ska först planteras i krukor i garaget och vänjas vid att växa.

Tidigare i dag var jag ute på Zetas handelsträdgård för första gången. Jättemysigt ställe och fina blommor. De har även en hel del tillbehör som är fina. Jag ser fram emot att åka dit efter lön... Maken ville ha en rosentamarisk (se bild), men de kommer tydligen inte in förrän om några veckor. Det är det enda han uttryckligen har sagt att han vill ha i trädgården, och jag vill att han ska ha ett större intresse i trädgården. Alltså köper vi en sådan.

Kvinnan bakom mig i kön sa till killen i kassan: "Nu har Zetas öppnat, nu spricker budgeten." Så där tänker svärmor också. Fast hon är inte så inriktad på ett enda ställe utan det är mer: "Nu är det vår, nu spricker budgeten." Hon tycker att det är jätteroligt att gå omkring i handelsträdgårdar och sånt. Bra, för det gillar jag också - till en viss gräns. Nästa helg ska jag och hon gå på Trädgårdsmässan i Älvsjö.

Det blev mycket trädgård nu. Sorry, men det här är ganska kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar